Soalan Lazim

Soalan Umum

Pendaftaran adalah mudah. Hanya klik butang Daftar di laman utama dan mula mengisi butiran anda.

Kami hanya memerlukan maklumat asas tentang diri anda sebelum anda boleh mula menggunakan perkhidmatan dari portal SerambiPay. Anda perlu memberikan maklumat yang betul seperti Nama Penuh, nombor ID (MyKad / Pasport / KadKuasa), nombor telefon bimbit dan alamat E-mel semasa pendaftaran. Ini penting sekiranya kami perlu menghubungi anda pada masa hadapan untuk tujuan rujukan. Dan tidak, tiada caj dikenakan untuk anda mendaftar dengan SerambiPay . Ianya percuma! Anda mungkin ingin menyemak penyata Dasar Privasi kami untuk melihat dasar kami tentang cara kami menyimpan maklumat anda dalam portal SerambiPay.

Ya anda boleh! Selepas pendaftaran berjaya, anda akan menerima e-mel pengesahan untuk mengaktifkan akaun anda. Sebaik sahaja anda telah mengaktifkannya, anda boleh mula menggunakan perkhidmatan yang ditawarkan dalam portal SerambiPay dan aplikasi mudah alih

Dengan portal SerambiPay, anda tidak perlu mengakses portal berbilang agensi untuk membuat pembayaran bil anda. Anda boleh membayar bil anda kepada pelbagai agensi yang mengambil bahagian seperti:
  1. Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan
  2. Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan
Tambahan pula, anda boleh memudahkan pengalaman pembayaran anda dengan beberapa ciri lain seperti mendaftarkan akaun penerima kegemaran anda, menyemak bil semasa anda dan menyemak status transaksi terdahulu anda dalam tempoh 3 bulan yang lalu.

Ya, anda boleh menukar kata laluan bila-bila masa yang menggunakan ciri-ciri yang disediakan dalam bahagian profil pengguna.Anda boleh meminta kata laluan baru melalui portal SerambiPay Negeri Kelantan sekiranya anda terlupa kata laluan semasa anda. Kata laluan baru akan dihantar kepada anda ke alamat emel yang didaftarkan. Kami menasihatkan agar anda menukar kembali kepada kata laluan yang baru secepat mungkin.

Tidak boleh. ID pengguna yang telah berdaftar akan digunakan setiap kali anda log masuk ke portal SerambiPay Negeri Kelantan.

Sila rujuk pada bil semasa yang anda terima dari agensi masing-masing. Nombor akaun atau nombor bil adalah berbeza antara satu sama lain. Sila hubungi wakil agensi-agensi masing-masing untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai bil anda.

Semua pembatalan bayaran perlu dilakukan secara manual. Anda perlu menghubungi agensi yang berkaitan jika anda fikir anda telah membayar secara berlebihan untuk akaun anda. Sila semak bahagian terma dan syarat kami untuk maklumat lanjut.